Δικτυώνοντας τον ελληνικό τουρισμό

Όταν κάποιος σχεδιάζει ένα ταξίδι, αναζητά στο ίντερνετ τι υπάρχει σ’ αυτή την περιοχή: από αξιοθέατα μέχρι τις τελευταίες αφίξεις σε εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. Φανταστείτε πόσο λάθος εντύπωση δίνεται για έναν τόπο όταν στα αποτελέσματα της αναζήτησης εμφανίζονται δύο-τρεις επιχειρήσεις ή και καμία, σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν η πλειονότητα των ελληνικών τουριστικών προορισμών διαθέτει εκατοντάδες καταστήματα και δραστηριότητες. Το πρόβλημα αυτό προσπαθεί να αντιμετωπίσει η Google μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism.

Μια ομάδα 20 νεαρών συμβούλων ψηφιακού μάρκετινγκ ταξιδεύουν σε 30 περιοχές και στις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας, από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη μέχρι την Κρήτη, για να συζητήσουν και να εκπαιδεύσουν εκπροσώπους μικρών και μεσαίων τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων. Οι Οnline Advisors, όπως ονομάζονται, έχουν εκπαιδευτεί από την Google προκειμένου να παράσχουν πληροφορίες στους επαγγελματίες. Το «Κ» συνάντησε τρεις εξ αυτών και σας μεταφέρει την εμπειρία τους.

«Ολοι γνωρίζουν ότι πρέπει να έχουν διαδικτυακή παρουσία, όμως συνήθως δημιουργούν πρόχειρες ιστοσελίδες που φέρνουν μάλλον αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα». Ετσι συνοψίζει η 25χρονη Αναστασία Σινογιώργου την κατάσταση που έχει συναντήσει στα μέχρι τώρα ταξίδια της. Ο 27χρονος Στέλιος Ντουράκης, από την πλευρά του, εντοπίζει χάσμα γενεών μεταξύ των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό. «Οι νέοι που έχουν μπει στις οικογενειακές επιχειρήσεις καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να πείσουν τους γονείς τους να επενδύσουν στο online μάρκετινγκ, καθώς εκείνοι επιμένουν να προτιμούν τις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης. Ο Γιάννης Ραγκούσης συμπλήρωσε την εικόνα με την ιστορία που έζησε πρόσφατα: «Σε μια μικρή μονάδα στη Σύρο, η ηλικιωμένη ιδιοκτήτρια δεν γνώριζε ότι η κόρη της είχε φτιάξει ιστοσελίδα και ενθουσιάστηκε όταν πληροφορήθηκε ότι το μεγαλύτερο μέρος των κρατήσεων προέρχεται από εκεί».

Το πρόγραμμα των Online Advisors περιλαμβάνει τόσο εξατομικευμένη εκπαίδευση όσο και ομαδικά σεμινάρια, μέσω των οποίων οι επαγγελματίες του τουρισμού «εισάγονται» στα οφέλη του διαδικτύου και στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων. Πρακτικά, ο κάθε σύμβουλος που έχει αναλάβει μια περιοχή χτυπάει πόρτα-πόρτα τις επιχειρήσεις (καφενεία, ταβέρνες, μπαρ, εστιατόρια, ενοικιαζόμενα δωμάτια, καταστήματα σουβενίρ κ.λπ.) και τους εξηγεί πώς μπορούν να δημιουργήσουν ή να βελτιώσουν τη διαδικτυακή εικόνα τους, δεδομένου ότι οι περισσότεροι επισκέπτες της Ελλάδας συμβουλεύονται την Google για το πού μπορούν να δοκιμάσουν τοπικά προϊόντα ή πού να διασκεδάσουν το βράδυ. Μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας, οι χρήστες εξασκούνται σε όσα χρειάζονται, από το πώς να εκσυγχρονίσουν την παρουσίαση της επιχείρησής τους μέχρι το πώς να διαφημιστούν καλύτερα στο ίντερνετ.

Τοπικές επιχειρήσεις, επαγγελματίες του τουρισμού, όσοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για το πρόγραμμα εκπαιδεύσεων στην περιοχή τους, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της πρωτοβουλίας, greektourism.withgoogle.com. Μέσω της ίδιας ιστοσελίδας μπορούν να εγγραφούν δωρεάν για να παρακολουθήσουν τα ειδικά σεμινάρια διαδικτυακής εκπαίδευσης της πλατφόρμας.

Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ( άρθρο του Στράτου Καρακασίδη)

SHARE ON:Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter
  • Περισσότερα άρθρα στη κατηγορία Άνθρωποι της Ελλάδας